Mi kell a népnek?
2007.03.09. 01:17
Feeden keresztül igen sokan olvassák az oldalt, ezek szerint nem az ilyen jellegű posztok az érdekesek. De akkor mi? Ha egy kommentben elmondanátok a véleményeteket, azt megköszönném.
Civilek a pályán - a magánfinanszírozású űrhajók veszélyeiről
2007.03.08. 07:00
Űrsétát terveznek a kínaiak
2007.03.06. 07:00
Új űrkikötőt akarnak az oroszok
2007.03.03. 00:39
Bajkonur az emberes űrrepülések központja, de a pleszeck-i kozmodróm is kiveszi a részét az egyéb indításokból, ám mint az Oroszország nagy baja: Pleszeck messze fenn van északon, rakétát meg az egyenlítő körülről érdemes indítani. A tervezett helyszínt egyenlőre nem jelentették be, én a Fekete-tenger körüli területre tippelnék, mint esélyes helyszín.
Elverte a jégeső az űrsiklót
2007.03.02. 16:56
Viharkárok
Soha nem okozott időjárás ekkora kárt az űrsiklóknak, mint a pár napja történt jégeső. Beszámolók szerint golflabdányi jégdarabokat hajigált a kilövőállás közelében lokalizált közel 100 km/h-ás széllel ébredő vihar. A hővédő csempék csupán felszíni sérüléseket, "szépséghibákat" szenvedtek, de a fő narancssárga tartály hővédőhabja komolyabban megsérült. Wayne Hale, a shuttle programigazgatója azt is elmondta, hogy ezen sérülések részletes kivizsgálásán felül az űrrepülő szárnyának belépőélét kell majd komlyabban megvizsgálni, mint kritikus elem. Itt van néhány kép a sérülésekről (forrás: NASA, Space.com):
Veszélyben az Űrállomás jövője?
2007.02.28. 23:49
A jelentés által megjelölt lehetséges veszélyforrások is igen aggaszóak:
Félő, hogy előbb utóbb ezen veszélyek valamelyike beérik, és hiába relative biztonságos (1:10 az űrhajósok túlélési esélye), mégis 1:2-höz az esélye a jelentés szerint annak, hogy eltalálja valami az Állomást, és majdnem 1:10-hez taksálják a katasztrófa bekövetkezését 2009-ig.
Orosz rakéták francia felségterületen
2007.02.27. 00:19
A tervek szerint 2009-ben képesek lesznek a Szojuzok a kourou-i kikötőből indulva kommunikációs műholdakat geostacionárius pályára vinni, illetve az európai Galileo műholdakat is ők szállítják majd. Elképzelhető, hogy bolygóközi műholdakat is indítanak majd. Az hatalmas teherbírású Ariane 5 és a kis Vega közé tökéletesen illeszkedő Szojuz kiegészíti majd az ESA hordozórakéta arzenálját, így az Arianespace által vezetett indítóállás gyakorlatilag bármilyen rakományt kezelni tud majd.
Rocketplane Kistler - nagy remények, kevés pénz
2007.02.25. 12:00

Rocketplane Limited, Inc. (RLI) was founded in 2001 as an Oklahoma Corporation as the successor company to Pioneer Rocketplane - with a vision to be a driving force in the future of commercial space flight. Rocketplane opened its first office in Oklahoma City, Oklahoma in May 2004. In less than two years, RLI has grown to over fifty highly-skilled employees, three facilities in operation or under development, and is well underway in developing their first vehicle, the XP suborbital spaceplane, which will begin test flights in early 2007.Gyakorlatilag eddig semmit sem csináltak, az XP szuborbitális csodajárművüket fejlesztenék, ha lenne rá keret. A NASA szűkös keretei ellenére a COTS verseny keretében adott nekik kb 200 millió dollárt (meg is érne egy misét a dolog), de ez a K-1 csodarakéta befejezéséhez fog kelleni. (a verseny 500 milliós keretének nagyobb felét a hihetetlen lúzer SpaceX kapta, ismét egy döbbenetes húzás a NASA-tól, mert felesleges pénzük aztán egyre kevesebb van).
Rosetta és az MTI
2007.02.25. 11:21
Kétszázötven kilométerre haladt el a Rosetta európai ûrszonda a Marstól. A kutatásban magyarok is részt vesznek. A szonda végcélja egy üstökös.
kicsit ledöbbentett. Az általános iskolás olvasókönyv ehhez képest miniszterelnöki beszéd kézirata. Mondatvégénleviszemahangsúlyt. Kicsit röhögtem, aztán úgy döntöttem ezt muszáj írásban is megtennem.
Ennél azért fontosabb, és érdekesebb, hogy a Mars mellett elhaladva a Rosetta csodaszép felvételeket is készített, amin többek között magaslégköri felhőt lehet kivenni:


Rövid hírek
2007.02.23. 20:41
Viktor Remishevsky az Orosz Űrkutatási Ügynökség abbéli reményeit és várakozásait fejezte ki, hogy a januárban balesetet szenvedett Sea Launch rakétaindítókomplexum még idén újra munkaképes lesz. A balesetről itt a Cydonián is megjelent pár hír. Az 1995-ben alapított céget egy nemzetközi társaság alkotja: tulajdonosai a Boeing, az norvég oslo-i székhelyű Kvarner ASA, az ukrán dnyepropetrovszki SDO Yuzhnoye/PO Yuzhmash és az moszkvai RSC-Energia.
Megkezdőtött az Atlantis űrrepülőgép próbavisszaszámlálása. A start tervezett időpontja március 15, amikoris az STS-117 a Nemzetközi Űrállomásra visz egy építőelemet, és a legénység visszacsévél egy napelempárt, hogy egy újat állítson üzembe.
A Bigelow Aerospace főnöke, Robert Bigelow megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak a NASA-val holdi telepek elkészítésére. Mint ismeretes a Bigelow Aerospace űrállomásban utazik - Genesis I modulja jelenleg is a Föld körül kering, a következő próbamodult, a Genesis II-t valamikor 2007 első felében tervezik felküldeni. Azonban ez lehet, hogy még változik, a tervezett Dnyepr hordozórakétájával problémák voltak (nemrég felrobbant egy), így a kivizsgálástól függően módosul az indítás időpontja.