Kutatói blogok másfelé

2014.02.21. 00:51

A Jedlik Ösztöndíj egyik választható vállalása volt a blogírás. Nekem ez alapjában véve egy jó indok volt arra, hogy a Cydoniát némileg átalakítva továbbvigyem, de többen az ösztöndíjak hatására kezdtek el ilyen formában írni a munkájukról. A lista elérhető a Nemzeti Kiválóság Program honlapján, sajnos korrekt kezdőoldalt nem tudok linkelni, csak tudományterületek szerintit, de kigyűjtöttem a listát ide:

Én a természettudományos blogokat néztem át alaposabban, de érdemes mindbe belenézni, hátha egy érdekes címre bukkan az ember. A mi listánkban egy másik régi motorost is felfedeztem, a Tűzhányó blogot, akik már jó pár éve tudósítanak a vulkánok viselt dolgairól. 

Még nem volt időm alaposabban végigszondázni a teljes listát, úgyhogy az olvasóra bízom a felderítést, van pár nagyon ígéretes cím (Nagyvárosi szitakötő, Póknapló, Chemical Johnny), és pár zsákbamacska "Kutatói blog" is, úgyhogy csak a csillagászathoz kapcsolódó blogokat említem meg külön. Gabányi Krisztina ugyanabban a pályázati körben kapott Magyary ösztöndíjat, mikor én a Jedliket (előbbi posztdokok, utóbbi doktorjelöltek számára volt kiírva), és aktív galaxismagokkal illetve interferometriás mérésekkel foglalkozik, már jó pár bejegyzést írt a blogba, ami az activegalacticnuclei.blogspot.hu címen érhető el. Plachy Emese idén januártól nyert Jedlik ösztöndíjat, és az enyémhez elég közeli témában dolgozik, pulzáló változócsillagokat kutat, a fényváltozásokból igyekszik a csillagbelső dinamikai viszonyait feltárni. Az ő első posztja a ljapunov.blog.hu címen érhető el. Olvassátok őket is szeretettel!

A bejegyzés trackback címe:

https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr745824974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása