Íme az első Szojuz-2 rakéta, amivel a kouroui indítóállást tesztelik. A környezet erőteljesen elüt a bajkonuri tajgától sztyeppétől, annyi szent. (Összehasonlításul: egy Progressz és egy Szojuz Bajkonurban.)

 

 

A másik fontos eltérés a mobil szervíztorony megléte. Míg Bajkonurban a teljes rendszert fekve szerelik össze, majd csak az indítóálláson állítják függőlegesbe, itt a szervíztoronyban kerül rá a már felfelé néző rakétára az aktuális hasznos teher és orrkúp. A start idejére aztán ezt hátragurítják. 

 

Azok a gizgazok a lángterelőben nem lesznek hosszú életűek. A képek az ESA Flickr oldaláról vannak.

A bejegyzés trackback címe:

https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr742882363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Apollo 21 2011.05.06. 19:09:06

Bajkonurban nincs tajga, legfeljebb sztyeppe. Tajga Pleszecknél van ;-)

De amúgy fasza poszt és jó képek (Y)

3angel 2011.05.06. 19:58:23

Kilövéskor nyomnak alá vizet a rezgés csillapítása miatt vagy ezt már másképpen oldják meg?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.05.06. 20:47:28

Kilövéskor jó kis szalonna sütést lehet tartani a tűzterelő pereménél.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.06. 20:55:31

Szóval már az Afrikai Gazdasági uniónak is van űrhivatala!

Link Elek 2011.05.06. 20:56:12

most ez kinek volt fontos?
az ESA-nak? az oroszoknak? a franciaknak?

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.05.06. 21:13:19

ez az űrállomás jóval közelebb van az egyenlítőhöz, aminek következtében kisebb energiabefektetéssel -olcsóbban- tudnak az űrbe juttatni cuccokat... szóval nagyjából mindenkinek fontos, akinek érdeke fűződik ahhoz, hogy bármit fellőjenek a kozmoszba :)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2011.05.06. 21:59:57

@Apollo21: teljesen igazad van. :)

@3angel: mivel a sztyeppén nincs túl sok víz, a szovjetek Szojuzokat úgy építették, hogy a startnál nem kell vizes hangelnyelés.

@Con Storm: Kourou Dél-Amerikában van (Francia Guyana), és az ESA-é, Afrikáról szó sincs.

@Link Elek: ahogy @mrbloodbunny: is írja, alacsony inklinációjú, pl geostac (i=0°) pályákra az Egyenlítő környékéről a legkedvezőbb. Ezeket kereskedelmi célú repülésekre szánják, telekom műholdak és hasonlók pályára állítására, stb, azoknak ez ideális. Bajkonurból tipikusan 51°-os pályára indítanak, lásd ISS.

bbandi 2011.05.06. 23:26:36

Van valami előnye az állva szerelésnek vagy ez csak "divat" kérdése?

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2011.05.07. 08:38:08

@bbandi: ha állva szerelsz, akkor kell hozzá építeni megfelelő infrastrukúrát, szervíztornyot vagy jó nagy csarnokot, mint az űrsiklóké, és meg kell oldanod vagy az álló rakéta (pl. shuttle), vagy a torony mozgatását.

Fekvő szerelés esetén kevesebb infrastruktúrát igényel mindez, de más követelményeket (elsősorban szerkezetit) támaszt a rakétával és a hasznos teherrel kapcsolatban, az utóbbinak pl bírnia kell, hogy nem csak úgy ráteszik a rakétára, hanem gyakorlatilag oldalról lógatják az integrálás alatt.

Ellensúly 2011.05.07. 13:31:03

Milyen víztorony az a szer-víztorony?
süti beállítások módosítása