Ufó-e vagy?

2009.02.07. 17:44

Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mi ufó-videónk. (Megnézhető az RTL Klub honlapján.) A miskolci "parajelenség-kutató" (miért futkos a hideg a hátamon?) panellakása ablakából, kézikamerával rögzített egy imbolygó, fényes, fehér pöttyöt a szomszéd panel felett. Ami mozgott is! Kicsit. Aztán, negyed óra múlva eltűnt.

Tudjátok mit néznek legtöbbször ufónak az emberek? Megmondom: a Vénuszt, a Jupitert, meteorokat (természetest és űrszemetet), meteorológiai ballonokat, rakétákat, az Iridium-felvillanásokat, az űrállomást és más műholdakat, repülőgépek fényeit, felhőket, magát a Holdat(!), gyakorlatilag bármit, ami nincs odaszegelve a nagy égi vászonra (néha még olyat is). Nézzük a mostani esetet, ami nem valami nagy rejtély, de az emberi tudatlanságot jól példázza:

"Kinéztem innen az ablakból, és [...] valami nagyon erős fényt láttam, ami nem volt természetes..."

A Vénusz, népi nevén az Esthajnalcsillag legalább százszor fényesebb a csillagoknál. A halvány csillagokhoz képest akár ezerszer is. Többször előfordult velem is, amikor az esti égen rámutattam, a hallgatóságom felkiáltott, hogy az nem lehet, meg az tényleg ilyen nagy? Ebből rögtön két dolog leszűrhető: az egyszeri (= eget alig látott) ember egyszerűen nem hiszi el, hogy természetes égitest ilyen fényes lehet, másrészt gyakran a fényességhez a nagyságot, nagy méretet kapcsolja. A Vénusz egyébként tényleg nagyon fényes, én már láttam szabad szemmel rendes délutáni napsütésben hidegfront utáni, tiszta mélykék égen. Van egy fogadásom, hogy az úriember is a Vénuszt nézte ufónak. Ha az ablaka délnyugatra néz, akkor meg főleg.

 

Felül egy kép a magyar felvételből, alul egy lengyel fotó  a Vénuszról. Az egyből látszik, hogy a kamera autofókusza már itt sem bírt az alacsony fénymennyiséggel, és belenagyítva még csak romlott a helyzet.

"13 percig látszódott gyakorlatilag, és [..] apróbb mozgásokat csinált. 13 perc után úgy tűnt el, mint amit kikapcsoltak."

 A felvételen jó látszik, hogy a pötyi nem sokkal van a fénylő ablakok felett, vagyis alig van magasabban a ház tetejénél. Nem túl meglepő, hogy a lenyugvó Vénusz (este mindig a Napot követi, és lenyugszik) alig negyed óra alatt a ház mögé került. Az apró mozgásokat pedig nem a bolygó, hanem a kamera, meg a kéz mozgása okozza, a videón is látszik, hogy az ablakok szinkronban imbolyognak. A pislogást, villódzást pedig maga a levegő okozza, ahogy a melegebb és hidegebb részek folyton keverednek egymással (figyelem, a fűtött szobából kameráz a téli hidegbe!), változtatva annak törésmutatóját. Emellett látjuk az úr éjjelátóját/távcsövét(?) is, szép nagy darab ahhoz képest, hogy kézben tartva próbál meg vele nézelődni. Ilyen súlyú tárgyat hosszabb kézben tartva már beremeg az ember keze, ami miatt a kép össze-vissza mozog. A másik, hogy így a szem és az okulár távolsága is folyton változik, tehát nem nagyon találkozik fókuszált képpel a retina. Ilyen stílusban "észelve" egy igen fényes objektumot, nem csodálkozom, hogy mindenféle "erősen ionizált mezőt" lát az ember, azaz egy elmosódott, glóriaszerű foltot a bolygó képe körül. A további fejtegetést az idegen eredetről meg hagyjuk.

Aki érdekes dolgokat akar látni az égen, ne ufókat keressen. Ismerkedjen meg az égi jelenségekkel, szerezzen egy jó könyvet, ami megismerteti a csillagképekkel, meg a többi látnivalóval (bolygók, meteorok, stb.), meg esetleg egy binokulárt (látcsövet). Menjen el szabadtéri bemutatókra vagy csillagvizsgálókba. Felesleges ufókat, Nibirut és más marhaságot kitalálni. Az is elég izgalmas, amit a való világ kínál.

Valamint, ha végre-valahára hajlandó az ég kiderülni, este, napnyugta után keresse meg a Vénuszt a délnyugati égen (balra felfele attól, ahol a Nap lement). A következő hetekben még magasan van, messze jár a Naptól. Sokkal felemelőbb látvány, mint a Maunikasó.

A bejegyzés trackback címe:

https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr77927580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.07. 21:11:17

az avas lakótepe felett látták, a para jelenséget. nem azt foglalták el a romák? összefüggést látok!

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 21:18:55

@Ezt is NÉZD meg, ÖCSISAJT!......: És tábortüzet raktak a panel tetején? LOL :D Nekem még mindig a Vénusz a legtermészetesebb magyarázat.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.07. 21:24:31

----....!

..-....---.?
.-----... .--..------...

...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.07. 21:28:19

Anyám is látott pár hónapja egy csillagoknál sokkal fényesebb, lassan mozgó azonosíthatatlan testet az égen. Repülő nem lehetett, mert nagyon lassan mozgott (órákig látszott). Én is azzal magyaráztam, hogy valamilyen bolygó, esetleg meteor.

Ettől függetlenül hiszek a földönkívüliek létezésében, csak nem mindent magyarázok ezzel, inkább gondolkodok :P

wachaz · http://tvmusor.tv 2009.02.07. 21:41:26

Néha tényleg csalóka tud lenni egyik másik égitest, de nem lepődnék meg ha egyszer ET bekopogna, és haza akarna telefonálni. Na jó, egy kicsit meglepődnék.

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.07. 21:46:01

Hölgyeim és Uraim, én magam egy UFO vagyok,. Határozottan kijelentem hogy ami ott van, az nem az. Sajnálom önöket ha csalódnak.

A GonoszPók szolgája

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 21:54:10

@BKV figyelő: Hát, ha órákig látta lassan mozogni, akkor az a Vénusz kellett hogy legyen, a "mozgás" meg ahogy az ég elfordul felettünk. A bolygók mozgását a csillagokhoz képest inkább csak egyik napról (hétről) a másikra lehet érzékelni szabad szemmel.

Egyébként ez egy teljesen jó hozzáállás, ebből kéne több. :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.07. 22:01:03

@BKV figyelő: mijaz a félmosoly...?

nem vót jó a klip...?
vagy nem vót jó a meló...?
vagy utálsz...? :P

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 22:03:02

laca, valamikor irnek a cydonia nevu blogodra, szabad? ;)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 22:10:41

@Gaius Baltar: ollé, főnök, maga még él? ;) Már azt hittem magukkal vittek a cylonok amikor elhagyták a Földet. :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.07. 22:11:49

@ufó - a kibertér trubadúrja: Én egy nagyon békés ember vagyok, nem utálok én senkit :) A klippet nem néztem végig, zenét hallgatok közben. (Vajon mikor tilt ki a blog gazdája?)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.07. 22:18:56

@BKV figyelő: peace and love...

a blog gazdáját a zufók irányítják...
's ők szimpatizálnak véled, 's küldetéseddel a bkv területén, 's nem engedik a tiltást...:)))

yoda rulez...
igaz-e bloggazda, ....----?
;)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 22:20:05

@BKV figyelő: türelmes emberek vagyunk, szombat este van, úgyhogy még három kommentet engedélyezek. :P Vigyázz mert szétoffolom a te blogodat. ;)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.07. 22:25:57

@ufó - a kibertér trubadúrja: A bloggerek is valamilyen szinten Zufók, ember nem tud egész nap itt ülni, és a bloggal foglalkozni, ehhez természetfeletti képességek kellenek. Tehát a magyarázat blogger= UFÓÓ

@lacalaca: Én kegyetlenül moderálok, a tiltott felhasználós listám is hosszú már. Te egy kicsit visszafogottabb vagy.

Már csak két hozzászólás :(

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 22:28:30

@lacalaca: ja, kicsit suru az elet errefele mostanaban. suli, melo... HFC meg a laborban alszik napkozben, vagy phdcomics-ot olvas, o is elfoglalt.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2009.02.07. 22:32:33

Zsolti barátom Zalabaksán látott ufót pár éve:
viztorony.hu/h/zala/zalabaksa.html
:)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 22:34:09

@BKV figyelő: namost az ufó az az azonosítatlan repülő tárgy. Amire maga gondol, az a kis zöld emberke. Mink azok vagyunk.

Namost itt messze nem generálódik annyi komment, mivel eléggé rétegblog ez, ellentétben a BKV-s/MÁV-os témával. Pont ennél a posztnál sejtettem, hogy lesz némi reakció, pláne index-címlapos beválogatás esetén (megvolt :)), de az ufó-hívők ezek szerint most ufókat keresnek, nem neteznek.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 22:39:14

@Gaius Baltar: phdcomics az jóóóó :D Bezzeg én, amikor egy hétig fenn vagyok Piszkéstetőn, de csillagot azt nem látok egyet se. Akkor van idő blogot írni. :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.07. 22:42:04

@lacalaca: Hát igen, a blog témája, az olvasottság és a kommentek száma között egyenes arányosság van. Utóbbi sajnos azért rossz, mert sokszor a mennyiség növekedése a minőségük romlásához vezet :)

UFÓ-k egyébként érdekelnek, régen is nagyon sokat olvastam róluk, egy magyar témába vágó magazinban és a Blikkben is jelent meg képem 12-13 éves koromban, amin egy azonosítatlan repülő tárgy volt. Az volt az első mobiltelefonnal fényképezett "földönkívüli" :)

Tényleg, az UFÓ-s blog miért nem nekem jutott eszembe?

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 23:02:01

@BKV figyelő: Egyszer én fénylényt vagy mi a túrót fotóztam. Olyan volt, mint amit a tévében mutattak! Én balga persze azt hittem, hogy a gép pántja lógott be az objektív elé, én meg rávakuztam...

Ufós blog? Nem akarod te azt... :D

macskafaraok 2009.02.07. 23:39:38

a komoly tudomanyos cikkeket is olvassuk lelkesen, de a light ufo-t is szeressuk :)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 23:57:31

@macskafaraok: köszi, köszi! Igyekszünk könnyedebb témát is találni néha.

Jacques Ucca (törölt) 2009.02.08. 00:29:34

Xenu járt az avasi lakótelepen...

hyydra 2009.02.08. 04:27:08

2009 és itt tartunk, baszki...

Hellisfitar 2009.02.08. 07:57:28

A Vénusz az, pánikra semmi ok. Ufók, idegen civilizációk márpedig nem léteznek! Nem rabolnak el félkegyelműeket (itt cáfolom meg azon értesüléseket is, miszerint az állítólagos emberrablások áldozatait azért hozzák vissza, mert nem találnak bennük agyat), nem esnek ki ezáltal hosszú órák sem az ember életéből. A tehenet is inkább valami betyárnépség nyúlja le.
Itt görbüljön meg mind a négy csápom, ha nem így van!

a_tom 2009.02.08. 09:21:24

A melletünk levő panelház egyik erkélyénél van valami fura fényforrás. 3-4x erősebb mint a többi lámpa, és nem befelé világít hanem a háztól kifelé, véletlenszerűen gyullad ki és alszik el, éjjel nem lehet aludni ha nincs redőny. Nem látom a létezésének értelmét, tehát szerintem UFO :D

hawkeye 2009.02.08. 10:05:07

Első pillantásra látszott, hogy a Vénusz.

Most már csak az a kérdés, hogy a retekklubnál ennyire idióták dolgoznak, vagy szándékosan mentek át hülyébe, a Szent Nézettség miatt...

Szegény Szellő István...

Többre érdemes...

ae2 2009.02.08. 10:33:27

Minden előttem elhangzott véleménytől függetlenül: kb. 25 évvel ezelőtt, miskolci egyetemista kroromban, a 13 emeletes nagy egyetemi kollégiumi blokk 7. emeletén, az Avas lakótelep oldalára néző szoba ablakából, diáktársaimmal együtt mi is láttunk valami hasonlót. Az a most jelzetthez képest sokkal nagyobb, szinte hold nagyságú, fényesen (nagyon fényesen) világító narancssárga gömb volt életlen kontúrokkal, ami kb. fél órán át lebegett lassú mozgással az Avas lakótelep feletti égbolton. Mivel UFO-kban sem akkor, sem most nem hittem, a jelenségnek nem tulajdonítottam sok jelentőséget.

2009.02.08. 11:23:59

Én készítettem a képeket. Mindet!
Az nem UFO, hanem egy 2-3 napja halott teve, mely fénysebességre gyorsulva, napfoltkitörést okozott. Nem tudja senki elképzelni, hogy az ilyen halott tevék milyen gonosz lények is valójában. Annyi gonosz energia van bennük, hogy az borzalom.
Mi sem jobb példája ennek, mint az, hogy mikor éppen fénysebességre gyorsulnak, Miskolcon butáskodnak a panelek fölött.
Ám, gonoszságuk mindent felül múl, ezért tudnotok kell, hogy a panelházak alatt butáskodtak éppen (ez azért fontos, mert gonoszak), csak a fénysebesség miatt, róluk leváló porszemek gellert kaptak a Holdon és a Föld légkörébe érve felizzottak. Ezt láthatta pár szemtanú.

Énszóltam 2009.02.08. 11:51:20

Tudjátok miért foglalkoznak legtöbbször ufóval az emberek? Megmondom:

1: értenek a témához.
2: nem értenek a témához.
3: nem értenek hozzá, de blogolnak és kötözködnek mert az ma a trendi és ettől látja mindenki mennyire jófejek.

Nincs negyedik opció.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.08. 12:23:56

@a_tom: az valami mozgásérzékelős halogénszar lehet, és persze az okosok kifordították annyira, hogy a nekik csak az erkélyt világítsa meg. Azt meg leszarták, hogy egyébként még hova süt. Az a baj, hogy még nincs jogszabály a fényszennyezésről, fényterhelésről. Illetve most készült el a természetvédelmi területekre vonatkozó rész. De be lehet próbálkozni birtokháborítás emlegetésével, illetve a jegyző nyakára járni lokális szabályozásért.
Infók: fenyszennyezes.csillagaszat.hu/

@ae2: hát, akár a Hold is lehetett, és a légkör tréfált meg titeket. Persze lehet hogy kis zöld emberkék tanulmányozták az Avast. :D

@Énszóltam: az ufókhoz nem is értek! Ellenben értek valamennyit azokhoz a dolgokhoz, amit az emberek ufónak NÉZNEK. Akkor az egyes csoportba tartozom? :P

ionsrác 2009.02.08. 12:31:26

most már azt is tudom, hogy az ufókhoz lehet ÉRTENI.

ionsrác 2009.02.08. 12:34:51

no meg az is minden elmond a témáról, hogy az ufókBAN HISZNEK.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.08. 13:00:41

De az emberek annyi mindenben képesek hinni, mint például abban, hogy a védőoltások autizmust okoznak. Az egészet kiváltó cikkről épp most bizonyosodott be, hogy egyszerűen meghamisított adatokkal dolgozott. Szerinted ez jelent bármit is annak, aki HISZ benne? A hit nem bizonyítékokon alapszik, hanem személyes meggyőződéseken, ezért nagyon veszélyes és ártalmas, ha a tudomány területére berángatják a hitet.

Másrészt külön kell választani, hogy abban azt a két elképzelést, hogy kis zöld emberkék csészealj alakú űrhajóban repkednek a bolygónk körül (= ufó), vagy hogy az Univerzumban máshol is kialakulhatott (nem feltétlenül értelmes) élet. Ez utóbbit könnyen elképzelhetőnek tartom, míg az előbbit addig nem fogadom el, amíg megfelelő súlyú bizonyítékot nem prezentál valaki.

Ahogy Carl Sagan mondta: "Extraordinary claims require extraordinary evidence."

recoba 2009.02.08. 23:29:40

Ninncs tv-m pár éve. Lehet ráér még pár évig beszereznem egyet..

Hartree-Fock Cares 2009.02.09. 23:18:12

Hát, az ufóBAN azt hiszem én is kénytelen lennék hinni. De hát még kívülről se láttam soha... :P

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.02.12. 20:07:28

De azt azért elfogadjuk, hogy van sansza az értelmes életnek a világegyetemben, ugye?

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.16. 18:13:35

@immortalis: sansza hogyne lenne. Pont ez a lényeg! Lásd Drake-formula, ami matematikai formába próbálja önteni a kérdést. Tehát pont ellentétes irányba megy, mint "zemberek" által preferált hiszem-nem hiszem vonal.

gothmog 2009.03.06. 22:11:45

Hát igen, mi szegény ország vagyunk, nekünk a vénusz az ufó. Bezzeg gazdagéknak leváló rakétafokozat jut. Nincs igazság.
www.youtube.com/results?search_type=&search_query=wormhole+ufo&aq=f

www.youtube.com/watch?v=bGrRTdolTv4&feature=related
süti beállítások módosítása