7-én Space Shuttle indítás

2006.11.30. 14:12

A Discovery űrsikló körül a forgatható szervízállomás látható, ahogy a Discovery már a 39B kilővőálláson van, egyedül a külső üzemanyagtartály teteje, és az oldalsó gyorsítók látszódnak ki alóla. Image Credit: NASA

Hosszú idő óta az első éjjeli indítással, tervek szerint december 7-én este kerül sor a soron következő Space Shuttle küldetésre. A rakomány egy 11 millió dollár értékű rakétaegység a Nemzetközi Űrállomásra. Mint ismeretes a 2003-ban történt Columbia baleset után a shuttle flottát egy időre kivonták a szolgálatból, majd tüzetes vizsgálat után (ami megállapította, hogy a veszély továbbra is fennáll) folytatták a programot. Bár a katasztrófa kiváltó okát nem sikerült megnyugtatóan megoldani, a program folytatódik.

A dolog Európa számára sem közömbös: hamarosan egy shuttle küldetés keretében fogják felvinni a már régóta elkészített Columbus modult, az ESA soron következő ISS komponensét.

A baleset óta 4., idén a 3. és egyben az utolsó indítás lesz a 7-ei. Mint mindig, a kilövést valószínűleg élőben lehet majd nézni a NASA TV-n.

A bejegyzés trackback címe:

https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr7620202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N. D. 2006.11.30. 16:39:39

szia!

Csak érdeklődnék hogy az esetleges Mars misszók hogy állnak?

tudom naív kérdés de régebben olvastam arról hogy kína, eu, oroszország és az usa is fel akar jutni. szerinted ki van ehez a legközelebb?

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2006.11.30. 16:57:29

Annyira nem naív, mostanában eléggé ködös ez az egész nekem is.

Amikor arról van szó, hogy dumálni kell, akkor minden ország nagyban veri magát, hogy neki márpedig menni fog. Elérhető közelségben még a Holdra sem tud senki leszállni, ez talán az új Orion űrhajóval majd az USA-nak sikerülni fog. Kína érdekes, ők is szerentének eljutni a Holdra, de szerintem ettől még nagyon messze vannak.

Oroszországról őszintén szólva nem tudok sokmindent. Sajnos minden nagyhatalom most űrfegyverkezik (lásd az USA űrdoktrínáját: urvilag.hu/article.php?id=1893, vagy magát a www.spacewar.com -ot...)

Európa pedig szintén messze van még az önálló emberes űrutazástól, min 5 év, amig lesz valami.

Summa summarum szerintem az USA van ehhez legközelebb, de ott a politika miatt a tervek nagyon változékonyak.

Recogniser 2006.12.11. 13:56:55

Más embernek tünsz, mint Gaius Balthar.
Megkérdezhetem,mi közöd hozzá?

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2006.12.11. 19:19:04

tobbek kozott szeretem a sorozatot

Recogniser 2006.12.11. 21:50:35

Melyiket ? A régit vagy az újat?

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2006.12.11. 22:03:23

a regit nem lattam, de ahogy hallottam nem is erdemes. az uj viszont fergeteges.
süti beállítások módosítása