Április 12-én Gagarin repülése mellett egy másik jeles esemény is történt, 30 éve szállt fel először a Columbia űrsikló. Az STS-1 küldetésre két asztronauta, John Young és Bob Crippen utazott az űrhajóban, és eddig ez volt az egyetlen alkalom, hogy egy űrhajó nem esett át automatikus üzemmódú űrrepülésen emberes bevetés előtt. A kétnapos misszió bár nem volt problémamentes, de ettől függetlenül sikeresnek nyilvánították, és az űrsikló megkezdte harminc éves pályafutását. Az alábbi videó a NASA által készített visszaemlékezés az időszakra, William Shatner narrációjával.

 

 

 Bónusz kérdés: az evidens Star Treken kívül melyik másik scifi sorozatra van utalás a videóban?

A bejegyzés trackback címe:

https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr162828651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panoz (törölt) 2011.04.16. 12:20:09

Nekik legalább még volt katapultuk.
A mostaniaknak nincs megadva ez a luxus.

Luos 2011.04.16. 22:13:39

Nagyon jó videó.
Főleg azért, mert szerintem nagyon jól látszik, hogy az emberek, mérnökök, tudósok együttes munkája milyen király dolgokat tud összehozni :)

Én nem találtam utalást, vagy csak nem figyeltem eléggé :)

Luos 2011.04.16. 22:15:25

Hacsak nem az "to orbit ... and beyond!" ra gondolsz, mert most rájöttem, hogy mi lehet az :)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2011.04.16. 22:17:36

@Luos: fülelj jobban! Hint: Bear... :)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2011.04.16. 22:29:14

@Luos: akkor mondd te mire gondolsz és én is elárulom.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2011.04.17. 10:16:03

@Luos: zsír! :) Én a Battlestar Galacticára, annak az zenéje szól kb a 8. perctől, ha nem tévedek, ez a szám:
www.youtube.com/watch?v=PztMcNH8t2g

Aki követte a sorozatot, tudja, hogy a zene mennyire meghatározó része a sorozatnak, mint hangulatában, mind történetében (Spoiler alert!:D), Bear McCreary zseniálisat alkotott.

freemind93 2011.04.17. 12:44:07

@panoz: mondjuk 6 fot katapultalni nem ugyan az mint 2-t.

egyebkent, csak a veletlenen mult, hogy nem hasznaltak is a katapultokat ezen a repulesen. Young nyilatkozta kesobb, hogy ha mar fent tisztaban lettek volna a shuttle-t ert karokkal, a biztonsag kedveert nyomtak volna egy kis formaugro gyakorlatot :)

CsendesMark 2011.04.17. 18:43:55

Én is a BS-re gondoltam, de abban mi az utalás?

Ez félrevezetés volt! :P

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2011.04.17. 20:17:17

@CsendesMark: jó, jó, fanoknak evidencia, tudom. :)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.04.23. 11:12:55

Apróság, de a jövő heti STS-134 magyar láthatóságát nem tudja valaki ellenőrizni? Elég sanszos, hogy látszik valami tőlünk, de a vele együtt repülő ISS is földárnyékba lép ennél a keringésnél, a 200 kilométerrel lejjebb repülő űrrepcsi gondolom, még jobban.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2011.04.23. 21:22:07

@KGyST: passzolok, a CalSky/heavens-above/szpészvödör hármast próbáltam, de nem találtam infót.

fuhur 2011.05.02. 10:36:32

Nincs ez meg valahol magyar narrációval?
Vagy hasonló film magyar szöveggel? Felírat nem jó mert a lányaim, még nem tudnak olvasni, én meg megígértem már nekik az űrhajós filmet :-)

fuhur 2011.05.02. 10:36:32

Nincs ez meg valahol magyar narrációval?
Vagy hasonló film magyar szöveggel? Felírat nem jó mert a lányaim, még nem tudnak olvasni, én meg megígértem már nekik az űrhajós filmet :-)
süti beállítások módosítása