Hiába a támogatók és PR szinte teljes hiánya lassan hagyománnyá válik a Magyarok a Marson vetélkedő, hivatalos nevén Magyar Alkalmazott Mérnöki Tudományok Versenye. Idén nem kevesebb, mint 42 (nem vicc) csapat mérkőzik meg. A feladat idén elég összetett: egy marsi "növény" DNS-mintáját kell begyűjteni, leolvasva a növényen elhelyezett LCD kijelzőről, majd lehet talajmintát venni egy másik organizmus mellől, végül egy űrlifthez fáradni a robottal, és feljuttatni a mintát a felszín felett keringő űrállomásra. Természetesen az irányítók a Marstól távol lesznek, így 15 másodperces késleltetéssel látják majd a roverük ténykedését. A küldetés részletes leírása a honlapon található. A nyertes csapatok a dicsőség mellett a különböző adakozó cégektől összegyűlt 490 000 forintos díjalapon is osztozhatnak.

 

Ezt a képet a Mars Mining Cooperation csapat küldte nekünk a robotjáról.

 

A verseny május 8-án, azaz holnap zajlik egész nap az Óbudai Egyetem Műszertechnikai és Automatizálási Intézetében (1084, Budapest, Tavaszmező u. 15.), de neten is lehet követni az eseményeket a Galileowebcast csapatának köszönhetően.

A bejegyzés trackback címe:

https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr561982284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wwwBisexhu · http://bisex.hu 2010.05.08. 08:41:07

mintha egy wartburgot látnék a hihg tech Tesla villanyautók korában. gáz "robot"

nevetőharmadik 2010.05.08. 09:17:46

ja de ennek a robotnak a bekerülési költsége sem tűnik többnek ezer forintnál...

nagyon jópofa :)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2010.05.08. 10:16:09

@wwwBisexhu: csak épp a Tesla alá Musk odatolja a dollármillióit, ebbe meg pár egyetemista a szabadidejét és nagymennyiségű zsebpénzét.

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2010.05.08. 11:33:00

uh bakker oregek vagyunk, emlekszem amikor meg a masodikrol irtam (asszem)...

.::Gé::. 2010.05.09. 15:50:23

@nevetőharmadik: @wwwBisexhu:
Nagyon sajnálom, hogy pont az egyik "legfapadosabb" (elnézést a csapat tagjaitól) robotot sikerült egyetlen képként kirakni a cikkbe... Szerintem ez igen nagymértékben degradálja a versenyt azok szemében, akiknek eleddig fogalma sem volt róla, hogy egyáltalán létezik ilyen. A bekerülési költségről pedig csak annyit mondanék, hogy a gépek nagy többsége 80 és 120 EZER forint között mozgott (tudom, mivel kint voltam fotózni, és jó pár csapatnál érdeklődtem ezügyben).
Na és akkor a több hónapos munkáról (tervezés, építés, programozás, tesztelés) még nem is beszéltem, mert ezek nem ám "egy délután alatt összedobott" gépek voltak. Volt, amelyiken komplett mikroszámítógép üzemelt saját oprendszerrel....

kamov 2010.05.09. 17:34:29

@.::Gé::.: Pedig ez volt az a robot ami a kalibráció után csont nélkül teljesítette a feladatot. A második legjobb robot váza és kerekei kemény műanyaghabból voltak kivágva.

A bonyolult mechanikájú gépek elakadtak a terepen vagy képtelenek voltak navigálni. Tanulságos volt

.::Gé::. 2010.05.09. 22:13:56

@kamov:

Igen, azóta megtudtam már hogy ők lettek a nyertes csapat (ebből is látszik, hogy sajnos nem tudtam végig ott lenni - magából a versenyből alig láttam valamit). És mindez azt is bizonyítja, hogy nem feltétlenül a legcsicsásabb, vagy éppen a legbonyolultabb (akár mechanikai, akár elektronikai értelemben véve) felépítésű gép lesz a legjobb - hanem amelyiket a legügyesebben optimalizálták a feladatra.

Egyébként magával a fotóval az volt az egyetlen bajom, hogy avatatlan szemek hulladéknak nézik a gépet csak azért, mert nem látják az egyszerűség mögött rejlő rengeteg munkát - tehát egy látványosabb gép talán jobban szemléltethette volna magát a versenyt. Aztán a szakbarbárok meg persze idejönnek osztani az észt, hogy "de gáz" meg hasonlók, holott még életükben nem láttak H-hidat vagy mikrokontrollert... :)

sourcerror 2010.05.10. 19:21:04

Szerintem tegyünk rá egy Apple logót, mindjárt jobban fog tetszeni a népnek.

sourcerror 2010.05.10. 19:23:21

Egyébként meg Bisex úr bizony csak spammelésre használja az account-ját, szóval inkább ne is törödjetek vele.

cyberina 2010.05.17. 19:33:11

nos, én lelkes laikus szemmel néztem végig (bontás utánig) a versenyt és nagyon jól éreztem magam. mindent egyes gépet csodálattal követtem, hogy ilyen egyáltalán létezik. (mondom laikus :))
a verseny honlapján a cikkem, indexre is kikerült.
laikusként, és csajként, a kinézet pont semmit nem számított :))

cyberina 2010.05.17. 19:35:32

@sourcerror: és egyébként almafan vagyok, de ez ott nem számított volna :D
süti beállítások módosítása