A Columbia katasztrófája óta minden űrrepülésnél a legénység egy robotkarra szerelt kamerával átvizsgálja az űrhajó burkolatát, sérülés után kutatva. A NASA jelentése szerint az egyik manőverező hajtómű borítása megsérült, de a megszólaltatott szakértők és szóvivők szerint a sérülés nem jelent veszélyt visszatéréskor.

A sérülésről a CNN közölt egy NASA képet:


A rés kb 12 x 18 cm-es, mondta John Shannon, a küldetésért felelős csapat vezetője. Az egyik manőverező segédhajtómű környékén sérült meg a hővédő borítás:


A kép a Discovery űrrepülőgépről készült. A "port side", vagyis a bal oldali segédhajtómű sérült.

Miután visszatérésnél az űrhajó alja, amit a nagy hőhatás elsősorban ér, így remélhetően nem lesz semmi gond.

370 fok körülre hevül csak fel, így nem valószínű, hogy gondot fog okozni hivatkozott a mérnökök állásfoglalására Lynette Madison, a NASA szóvivője. Mindenesetre tovább elemzik a hézagot.

Érdekes kérdés, hogy hogyan keletkezhetett a sérülés, ugyanis bár a külső kamerák rögzítettek az indulásnál lehulló habdarabokat, egyik sem ütötte meg az űrrepülőgépet.

Szerző: Gaius Baltar

1 komment

Címkék: sts 117

A bejegyzés trackback címe:

https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr8596172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clapeyron · http://urmuhely.hu 2007.06.10. 21:37:55

A sérülés nem teljesen veszélytelen, mivel egy iylen lyukon az áramlás befújhat, és ebben az esetben ott megreked, feltorlódik. Az ilyen torlódási pontokon a hőmérséklet nagy értékűre nőhet, az pedig csökkenti az alatta lévő szerkezeti elemek terhelésállóságát.

A mostani hely iylen szempontból sokkal kevésbé veszélyes, mint a Columbia sérülése, amely éppen eleve a legforróbb helyen volt.
süti beállítások módosítása