Apró sérülés az űrrepülőgép egyik hajtóművén
2007.06.10. 15:20
A sérülésről a CNN közölt egy NASA képet:
A rés kb 12 x 18 cm-es, mondta John Shannon, a küldetésért felelős csapat vezetője. Az egyik manőverező segédhajtómű környékén sérült meg a hővédő borítás:
A kép a Discovery űrrepülőgépről készült. A "port side", vagyis a bal oldali segédhajtómű sérült.
Miután visszatérésnél az űrhajó alja, amit a nagy hőhatás elsősorban ér, így remélhetően nem lesz semmi gond.
370 fok körülre hevül csak fel, így nem valószínű, hogy gondot fog okozni hivatkozott a mérnökök állásfoglalására Lynette Madison, a NASA szóvivője. Mindenesetre tovább elemzik a hézagot.
Érdekes kérdés, hogy hogyan keletkezhetett a sérülés, ugyanis bár a külső kamerák rögzítettek az indulásnál lehulló habdarabokat, egyik sem ütötte meg az űrrepülőgépet.
370 fok körülre hevül csak fel, így nem valószínű, hogy gondot fog okozni hivatkozott a mérnökök állásfoglalására Lynette Madison, a NASA szóvivője. Mindenesetre tovább elemzik a hézagot.
Érdekes kérdés, hogy hogyan keletkezhetett a sérülés, ugyanis bár a külső kamerák rögzítettek az indulásnál lehulló habdarabokat, egyik sem ütötte meg az űrrepülőgépet.
A bejegyzés trackback címe:
https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr8596172
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Clapeyron · http://urmuhely.hu 2007.06.10. 21:37:55
A sérülés nem teljesen veszélytelen, mivel egy iylen lyukon az áramlás befújhat, és ebben az esetben ott megreked, feltorlódik. Az ilyen torlódási pontokon a hőmérséklet nagy értékűre nőhet, az pedig csökkenti az alatta lévő szerkezeti elemek terhelésállóságát.
A mostani hely iylen szempontból sokkal kevésbé veszélyes, mint a Columbia sérülése, amely éppen eleve a legforróbb helyen volt.
A mostani hely iylen szempontból sokkal kevésbé veszélyes, mint a Columbia sérülése, amely éppen eleve a legforróbb helyen volt.