Hogy néz ki egy műhold?

2007.01.20. 10:30

Amikor kicsi voltam, gyakran nehezen tudtam elképzelni, hogy is néz ki, mekkora egy műhold. Igazából még most is elképedek, pedig láttam már a Hershel hőpalyzsát, Galileo műholdat, sőt, még a Jules Verne ATV-t is. Ember készítette, autó méretű, hihetetlen bonyolultságú szerkezetek. Itt keringenek felettünk nap, mint nap, és sokan még azt sem tudják, hogy néznek ki. Íme egy kis összeállítás, az Ariane 5 korábbi rakományai közül (forrásmegjelölés a cikk aláján):






forrás: www.arianespace.com, a fotókat a következő intézmények jegyzik: Arianespace, CNES, ESA, The InfoWEST Group and ByTheWay

A bejegyzés trackback címe:

https://cydonia.blog.hu/api/trackback/id/tr829704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N. D. 2007.01.28. 22:34:19

és ez mennyit nyom?

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2007.02.04. 14:40:18

uh bocs nem vettem észre a kommentet. ezek Ariane 5-re szánt műholdak, vagyis a súlyuk geostac pályára elérheti akár a 9-10 tonnát is. Pontos adatokat nem találtam így hirtelen a fenti holdakra, de kb 4-5 tonnára tippelem őket.

Zoli 2007.10.17. 00:47:42

Küldjetek címeket ahol Műhold tervezésével és megépítésével foglalkoznak.
Olyan cím is jöhet,ahol ezek feljuttatásával foglalkoznak.
Pontos cím érdekel névvel,elérhetőséggel.
süti beállítások módosítása